Qtech: Fabrikanten van een breed scala aan standaard en niet-standaard onderdelen en componenten |Metaalbewerking Nieuws

2022-09-09 17:46:59 By : Ms. Katherine Min

“Qtech Engineering bestaat sinds 1965 en heeft zich gestaag ontwikkeld tot een ingenieursbureau dat een zo dicht mogelijke one-stop betrouwbare service biedt aan een gevarieerde en brede reeks industrieën.Hoewel het verwerken van massacomponenten een groot percentage van onze capaciteit uitmaakt, produceren we ook onze eigen componenten voor gespecialiseerde producten en hebben we ons ook sterk gediversifieerd om bekend te worden als een jobshop”, legt Mark Maroun uit, Managing Director en een van de twee partners die eigenaar zijn van Kwaliteitsverbeteringstechnologieën (Qtech)."Hoewel we een breed scala aan standaard en niet-standaard onderdelen en componenten bewerken en verwerken, hebben we ook een speciale kant aan het bedrijf en dat is de productie van een aantal verschillende componenten en producten voor de spoorwegindustrie, met name bovenleidingapparatuur - of OLE - de naam die spoorwegingenieurs geven aan de montage van masten, portalen en draden die langs geëlektrificeerde spoorwegen worden gevonden."“We hebben ook ons ​​eigen product ontworpen dat bekend staat als een 3KVA sectie-isolator.De sectie-isolator is een apparaat dat in het bovenleidingssysteem is geïnstalleerd voor de elektrische scheiding van twee elektrische voedingen, terwijl de doorgang van een voertuigstroomafnemer mogelijk is, zoals bij een kruising tussen twee aangrenzende sporen.Die van ons bevinden zich over het algemeen op de 18 kilometer feeder situatie.Je herkent het aan de vonken en het geluid dat de sectie-isolator maakt als er een trein doorheen rijdt.”“We houden ons niet bezig met een van de draadvereisten en zullen alleen betrokken raken bij de portalen als dat nodig is.Onze specialiteit is het leveren van wat wij de 'verbonden' componenten, producten en assemblages noemen.Met andere woorden de apparatuur die wordt gebruikt in het elektrische tractiesysteem dat wordt gebruikt voor het overbrengen van elektrische energie naar de elektrische locomotieven, trolleybussen, trams en andere elektrische tractiesystemen.Omdat er geen trolleybussen en trams meer rijden in Zuid-Afrika, concentreren we ons op de elektrische locomotieflijnen.”“Wij produceren talrijke componenten voor bovengrondse hoofd- en lokale elektrificatiesystemen, waaronder: cantilevers, druppelaars, klemmen, isolatoren, veerdruppelaars, gestage armen, knokkels, beugels, U-bouten voor spanning, dubbele ophangklemmen, bliksemafleiders, aluminium spanrollen , sectie-isolatoren en afsluitingen.”“Een bovengrondse spoortransportlijn bestaat uit een of meer draden (of rails, met name in tunnels) die zich over spoorrails bevinden en die tot een hoog elektrisch potentiaal worden verhoogd door op regelmatige afstanden verbinding te maken met feederstations.De feederstations worden doorgaans gevoed vanuit een hoogspanningsnet en bevinden zich doorgaans om de 18 kilometer.We kunnen alles leveren wat nodig is om de elektrificatiedraden tussen deze stations op te hangen en op hun plaats te houden.”Qtech produceert meer dan 350 verschillende componenten en hulpstukken voor de spoorindustrie“Vanaf het ontstaan ​​van de spoorwegen in het begin van de 19e eeuw tot de jaren vijftig waren stoomlocomotieven de dominante vorm van aandrijfkracht op de spoorwegen.Ze werden uiteindelijk uitgefaseerd en diesel - een pionier in Amerika - begon in de jaren vijftig wijdverbreid te worden.Elektrisch aangedreven treinen hebben een veel langere geschiedenis.”“De eerste OLE-systemen verschenen voor de Eerste Wereldoorlog.OLE is nu het favoriete middel om treinen over de hele wereld aan te drijven.Toen bijvoorbeeld de hogesnelheidslijn van St Pancras naar Parijs werd gebouwd, was er maar één keuze voor de ingenieurs: OLE.Maar het lijdt geen twijfel dat het visueel storend kan zijn, en om het op bestaande lijnen te installeren, kunnen aanpassingen aan bruggen, stations en andere constructies nodig zijn.OLE is ook onmiskenbaar complex en eerlijk gezegd verbijsterend voor de leek.”“Een efficiënt spoorwegsysteem dat voldoende capaciteit biedt voor de toekomstige groei van zowel het passagiers- als het vrachtverkeer is van fundamenteel belang voor het creëren van de robuuste nationale infrastructuur die nodig is voor een succesvolle, concurrerende en duurzame economie.”Het buigen van buizen is essentieel voor sommige assemblagesQtech machines en assembleert componenten en hulpstukken“Elektrificatie heeft de voorkeur voor grote spoorlijnen omdat elektrische treinen lichter, schoner, goedkoper, stiller en sneller te accelereren zijn.Ze zorgen ervoor dat meer treinen efficiënter en sneller kunnen rijden.Volgens de experts zijn elektrische treinen in een perfect scenario goedkoper dan dieseltreinen omdat ze goedkoper zijn om te bouwen en 20% goedkoper om te leasen, de onderhoudskosten zijn doorgaans 33% lager, de brandstofkosten zijn doorgaans 45% lager omdat elektrische treinen lichter en efficiënter, elektrische treinen zijn lichter en veroorzaken daardoor gemiddeld 13% minder slijtage aan het spoor en de onderhoudskosten van het spoor zijn daardoor lager.”“Elektrische treinen zijn milieuvriendelijker omdat ze de lucht niet vervuilen tijdens het rijden, ze zijn comfortabeler omdat ze stiller zijn en minder trillen door de afwezigheid van dieselmotoren en bieden een betere service omdat ze een hogere vermogen-gewichtsverhouding hebben. , wat betekent dat ze over het algemeen sneller zijn dan dieseltreinen en omdat ze sneller accelereren, verkorten ze de reistijden.”“De spoorgeschiedenis van Zuid-Afrika gaat terug tot de 19e eeuw en was aanvankelijk de visie van particulieren.Het spoorwegnet werd verder uitgebreid met de overname van de laatste particuliere spoorlijn – de New Cape Central Railway – tussen Worcester en Voor Bay in 1924.”“Ook de elektrificatie, een van de meest kapitaalintensieve projecten, is in deze periode gerealiseerd.In oktober 1924 reed de eerste elektrische testtrein tussen Ladysmith en Chieveley in Natal.”De meeste componenten en hulpstukken voor de spoorindustrie zijn gietijzeren gietstukken die gegalvaniseerd zijnQtech verspant, snijdt, buigt, boort en voert andere bewerkingen uit op de componenten en fittingen.De meeste zijn gietijzeren componenten geleverd door Vereeniging Foundries of Viking Foundry“Het spoorwegnet van het land heeft een bewogen geschiedenis, vooral in de afgelopen 10 jaar.Vandalisme, metaaldiefstal en het gebrek aan politieke wil om te onderhouden en te repareren hebben zowel de vracht- als de passagiersdiensten onder enorme druk gezet.Er is ook internationale invloed geweest in de vorm van de Chinezen die Afrika proberen te infiltreren.”“Dit alles heeft ertoe geleid dat leveranciers van het netwerk, zoals wijzelf, te maken krijgen met magere tijden en uitdagingen.Er was een tijd tijdens Covid waarin we worstelden om onze deuren open te houden en weken aan een stuk werkten we op korte termijn.”Wielen in gang gezet voor upgrade spoorweginfrastructuur “De wielen zijn echter in gang gezet voor de upgrade van de spoorweginfrastructuur in Zuid-Afrika met de goedkeuring door het kabinet van het Witboek over spoorwegbeleid in mei.Kortom, er is groen licht gegeven om het spoorwegnet van het land te herstellen, zowel voor goederen- als passagiersdiensten.Dit omvat het upgraden van de bestaande lijnen en het creëren van nieuwe lijnen voor Transnet, PRASA en Metro.Het is al lang geleden en zal kostbaar zijn, maar het zal veel positieve punten hebben.In ons geval is het mooi om te zien hoe druk we het weer hebben en we hebben genoeg blije medewerkers.”“We weten dat ze serieus zijn, want de minister van Justitie heeft, in een beweging die doet denken aan de voormalige SA Spoorwegpolitie, onlangs de Transnet-beveiligingsagenten gemachtigd om arrestaties te verrichten en wetshandhavingsinstanties te helpen met onderzoeken in een poging om criminaliteit en diefstal van infrastructuur te beteugelen. heeft het staatsbedrijf voor goederenvervoer per spoor en logistiek de afgelopen jaren meer dan R5 miljard gekost.”Droppers behoren tot de ophangingsproducten die Qtech produceert en levertMomenteel heeft Qtech vier CNC-draaibanken, drie CNC-freesmachines en een aantal handmatige draaibanken en boren in de machinewerkplaats“Transnet daagt de Chinezen ook uit om geïmporteerde reserveonderdelen en componenten beschikbaar te stellen die essentieel zijn voor service en onderhoud van bepaalde locomotieven.Dit is goed nieuws, maar ik zeg waarom kunnen deze reserveonderdelen en componenten niet lokaal worden gemaakt?”Bovenleidingapparatuur “Hoewel het mogelijk is om bij een aantal fabrikanten een compleet railsysteem aan te schaffen, is het zinvol om een ​​gespecialiseerd bedrijf in te schakelen voor de unieke eisen van bovenleidingapparatuur.We zijn in staat om moderne en enkele exclusieve OLE-componenten, producten en assemblages voor onze railsystemen te leveren.”“Om het visueel uit te leggen: vrijwel iedereen in Zuid-Afrika die in de buurt van spoor en lijn is geweest, zou ons werk hebben gezien.We hebben meer dan 350 verschillende componenten en fittingen die we bewerken, snijden, buigen, boren en andere bewerkingen uitvoeren.De meeste zijn gietijzeren onderdelen geleverd door Vereeniging Foundries of Viking Foundry.We hebben ze de tekeningen geleverd die ons zijn gegeven en ze maken de patronen en gieten de producten voor ons.Waar nodig verwerken we dan verder.We coaten en verzinken zelfs waar het nodig is.”Qtech heeft onlangs een pijpbuigmachine gekochtTot de door Qtech vervaardigde producten behoren U-bouten voor trekveren"Onze productie van deze componenten, reserveonderdelen, armaturen en fittingen en reserveonderdelen voor veel industrieën heeft de lokale inhoud van producten vergroot, waardoor dure importen worden vermeden.Helaas was het te laat voor een gieterij in de omgeving van Pretoria die een grote leverancier van ons was.Ze sloten ongeveer twee jaar geleden hun deuren.”“Het grootste onderdeel dat we leveren aan de OLE-railindustrie is een gietijzeren klem van zeven kilogram.Er moet een aluminium voering in zitten, dus we kopen de plaat in stroken en snijden deze vervolgens bij of knippen ze op maat.”“We hebben ook ons ​​eigen product ontworpen dat bekend staat als een 3KVA sectie-isolator.De sectie-isolator is een apparaat dat in het bovenleidingssysteem is geïnstalleerd voor de elektrische scheiding van twee elektrische voedingen, terwijl de doorgang van een voertuigstroomafnemer mogelijk is, zoals bij een kruising tussen twee aangrenzende sporen.Die van ons bevinden zich over het algemeen op de 18 kilometer feeder situatie.Je herkent het aan de vonken en het geluid dat de sectie-isolator maakt als er een trein doorheen rijdt.”“De sectie-isolator is ontworpen om rekening te houden met alle vereiste elektrische spelingen die nodig zijn voor de systeemspanning.De sectie-isolator bestaat uit een isolator die zich in de messenger-draad bevindt boven een isolator die zich in de rijdraad direct eronder bevindt.De rijdraadisolator is zo ontworpen dat er een stroomafnemer van een voertuig overheen kan.Om een ​​continue stroomafname tijdens de doorgang van de stroomafnemer te garanderen, bevat de sectie-isolatoreenheid een zijgeleider aan elke kant van de eenheid, de zogenaamde overlap van de zijgeleiders.Om een ​​correcte uitlijning van de unit te garanderen, zijn er verstelbare hangers geïnstalleerd vanaf de messenger wire tot aan het onderste gedeelte van de unit.”Mark Maroun, Managing Director Quality Enhancement Technologies (Qtech) rechts met zijn 'rechterhand' Werner Smit linksEen aluminium spanrolwiel dat wordt bewerkt“We maken niet alle componenten die worden gebruikt in de sectie-isolator en ze zijn niet allemaal van metaal.Sommige worden ook geïmporteerd en een van de belangrijkste componenten komt uit Israël.De sectie-isolator bestaat uit 35 verschillende componenten.Over het algemeen worden ze gebruikt op lijnen waar de maximumsnelheid niet hoger is dan 70 kilometer.Ze zijn niet geschikt voor die hogesnelheidslijnen waar bijvoorbeeld in Japan de Shinkansen, in het Engels in de volksmond bekend als de bullet train, rijdt.”Geschiedenis “Het bedrijf is opgericht door wijlen Paddy Witherington.In die tijd was het gelegen Primrose Road, Germiston.Paddy's zoon David nam de leiding van het bedrijf in 1979 op zich. Ik begon met het bedrijf in 1980 aan de verkoopkant.”“Daarna verkocht David het bedrijf in 1994 aan Mac van der Merwe en in 2000 werd ik aandeelhouder. Mijn huidige partner – David Parodi – kocht in 2002 aandelen in het bedrijf. Samen bezitten we nu de hele aandelenportefeuille.David zou een 'slapende' partner kunnen worden genoemd omdat hij zich niet bemoeit met de dagelijkse gang van zaken in het bedrijf.”"De productiekant staat bekend als IFC Manufacturing en we zijn gevestigd in Van Riet Lowe Street, Duncancanville, Vereeniging."Qtech vervaardigt talrijke componenten voor bovengrondse hoofd- en lokale elektrificatiesystemen, waaronder: cantilevers, druppelaars, klemmen, isolatoren, veerdruppelaars, gestage armen, knokkels, beugels, U-bouten voor trekveren, dubbele ophangklemmen, bliksemafleiders, aluminium spanrollen , sectie-isolatoren en afsluitingen.Getoond in de afbeelding zijn dubbele ophangklemmen“We verhuisden het bedrijf naar Vereeniging omdat de infrastructuur in het gebied van Germiston waar we ons bevonden verslechterde en we een grotere fabriek nodig hadden.Bijkomend voordeel was dat onze huur lager was.”“Momenteel bezetten we 2 000 m² fabrieksruimte en zoals je ziet barst het op dit moment uit.Maar zoals ik al eerder zei, we hadden uitdagingen en die hebben we gelukkig overwonnen.We waren niet alleen aangewezen op het spoorwerk.We concentreerden ons op het algemene engineering- en kluswerk en vandaag kunnen we elk werk aan, zolang het binnen onze capaciteitsbeperkingen valt.”“We hebben zelfs werk voor Nissan gedaan waarbij we de persmatrijzen die ze gebruiken moesten reviseren.We hebben ook werk gedaan voor MA Automotive en Eskom.Het heeft niets te maken met het leveren van massacomponenten, maar eerder met opknapwerkzaamheden.”“Momenteel hebben we vier CNC-draaibanken, drie CNC-freesmachines en een aantal handdraai- en boormachines.We hebben ook net een pijpenbuiger geïnstalleerd vanwege de hoeveelheid buigwerk die we nu doen voor een aantal van de OLE-assemblages.”“Een korte samenvatting van onze activiteiten omvat het leveren van volledig geteste en gecertificeerde ferro- en non-ferro gietstukken en smeedstukken volgens de BS 970- en ASTM-normen.We hebben een volledig uitgeruste faciliteit voor het maken van patronen en gereedschappen, en gietstukken worden geproduceerd door drie hoofdmethoden: groen zandgieten, zwaartekrachtgieten en investeringsgieten.Vervolgens voeren wij de benodigde bewerkingen, buig-, snij- of boorwerkzaamheden uit.”"De productie van bovengrondse tractieapparatuur is op dit moment goed voor ons en misschien nog lang, want dan kunnen we allemaal positief zijn over onze spoorwegindustrie in Zuid-Afrika."Neem voor meer informatie contact op met Qtech Engineering op TEL: 016 427 1101 of bezoek www.qtecheng.co.za